Kompromis między samorządami, wybrane dwie wersje przebiegu ekspresówki do Brzeska łączącej Nowy Sącz z autostradą A4 … Tak było pół roku temu. Co mamy teraz? Zamieszanie, w którym znowu mnożą się warianty wariantów.
Informacja o generalnym liftingu fragmentu drogi krajowej 75 na górze Just zamiast entuzjazmu wzbudziła wśród mieszkańców Nowego Sącza zaniepokojenie. Niektórzy uważają, że skończy się na remoncie drogi do Brzeska, a ekspresówka pozostanie tylko przedwyborczą obietnicą. Wątpliwości co do szans na realizację inwestycji wyraża też Leszek Zegzda z zarządu województwa.
Zapowiedzi zamieniły się w konkret. Fragment drogi krajowej 75 na górze Just od czerwca idzie do generalnego liftingu. Wszystko przez czynne osuwisko, które niszczy jezdnię. - To dobrze że zabierają się za naprawę, ale szykuje się paraliż na i tak zakorkowanej trasie z Nowego Sącza do Brzeska - mówią kierowcy.
A już było tak pięknie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obwieściła, że samorządowcy i lokalni politycy osiągnęli kompromis i zaakceptowali wybrane dwa warianty ekspresówki do Brzeska. Kompromis, kompromisem, ale znowu zaczęło się kontestowanie zaproponowanych rozwiązań. Przebieg drogi nie do końca podoba się Łososinie Dolnej.
Czeka nas kolejny zwrot akcji w telenoweli o „Sądeczance”? Ostatni odcinek to nie mające końca protesty samorządów i mnożące się warianty wariantów ekspresówki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wreszcie powiedziała "dość". Za kilka tygodni ma ogłosić ostateczny przebieg drogi do Brzeska.
Kto planuje podróż samochodem do Krakowa, musi uzbroić się w cierpliwość. Na drodze, którą i tak kierowcy przemierzają w żółwim tempie, rozłożyli się drogowcy. Utrudnienia w ruchu są też na autostradzie A4.
W zaktualizowanym „Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ( z perspektywą do 2025 r.)”, który został przedłożony przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa Radzie Ministrów i uchwalony 12 lipca, zapewnienie finansowania otrzymała m.in. budowa drogi krajowej nr 75 Brzesko – Nowy Sącz. Wydatki zapisano w wysokości 1 mld 475 mln 250 tys. zł a lata realizacji 2020 – 2025.
o już pewne. „Sądeczanka” znalazła się w rządowym, zaktualizowanym właśnie Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który zakłada wybudowanie ponad 220 km nowych dróg krajowych w Małopolsce za prawie 12 mld 789. Wśród inwestycji, których wcześniej nie było, znalazły się także obwodnice Nowego Sącza i Chełmca.
DK – 75 nie daje o sobie zapomnieć. Znowu doszło do groźnego wypadku, tym razem w Wielogłowach. W wyniku zderzenia czołowego, kobieta z ciężkimi obrażeniami ciała trafiła do szpitala. Policja bada przyczyny wypadku.
Kilka dni temu pojawiły się pierwsze informacje na temat proponowanych korytarzy dla przebiegu Sądeczanki. Obecnie możemy powiedzieć więcej na temat tej inwestycji. Już dziś wiadomo, iż Sądeczanka jest projektowana dla prędkości 80 km (70km/h), będzie posiadała przeważnie po jednym pasie w każdym kierunku lub w typie 2+1, czyli miejscami - głównie na podjazdach - z dodatkowym pasem. Sporadycznie w miejscach o przekroczonej przepustowości po dwa pasy w każdym kierunku. Ponadto przesunięto z 2023 do 2026 czas planowanego oddania do użytkowania tej drogi.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obwieściła dobrą nowinę. Gotowe są już warianty przebiegu drogi ekspresowej z Nowego Sącza do Brzeska. Do wyboru jest pięć koncepcji, które teraz zostaną przedstawione mieszkańcom i samorządom. Będzie można wyrazić swoje opinie na temat proponowanych rozwiązań.
Przygotowano pięć wariantów przebiegu drogi krajowej nr 75 Brzesko – Nowy Sącz. Od środy (5 kwietnia) można wyrazić opinię na temat zaprezentowanych propozycji.
To, jak ma wyglądać nowy most w Kurowie, można było zobaczyć na zdjęciach bliźniaczego mostu z Kwidzyna, prezentowanych na Facebooku przez Koalicję Nowosądecką. Teraz Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad ma już wizualizację naszej przeprawy.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie podjęła decyzję o budowie nowego mostu w Kurowie. Przeprawą o długości ok 1700 m. będzie wytyczona droga z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Wzdłuż jezdni zbudowany będzie chodnik i ścieżka rowerowa. Przetarg na prace, które zmienią wizualizację w rzeczywistość, ma się odbyć w 2018 r.
Wiadomo już jak będzie wyglądać nowa przeprawa przez Dunajec w Kurowie na trasie z Nowego Sącza do Brzeska. Łącznie z odcinkiem dobudowanej drogi, wraz z mostem, będzie liczyć blisko 1,7 kilometra. Szerokość jezdni z dodatkowym ciągiem pieszo - rowerowym wyniesie 7 metrów.
Ekspresówki z Nowego Sącza do Brzeska na razie nie ma, ale droga krajowa 75 poddawana jest liftingowi, w ramach którego będzie budowany nowy most na Dunajcu w Kurowie. Pieniądze na inwestycję już są, a konstruktorzy zabrali się za projektowanie przeprawy.
Na ekspresową drogę łącząca Sądecczyznę z autostradą A4 czekają giganci lokalnej przedsiębiorczości. Komunikacyjne wykluczenie im także psuje biznes.
Obietnice, że ekspresowa droga łącząca Nowy Sącz z autostradą A4 zostanie wybudowana, słyszymy od polityków od lat. Deklaracje przybierają na sile zwłaszcza podczas kampanii wyborczych. Potem zapada cisza. Jest też przerzucanie się polityczną odpowiedzialnością za niemożność zrealizowania inwestycji, co często zamyka się w stwierdzeniu „to niemy, to oni”.
Zgodnie z informacją, jaką otrzymała Koalicja Nowosądecka od Pani dyrektor Agnieszki Wachowskiej z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w 2018 roku mają ruszyć prace budowlane związane z budową nowego mostu w Kurowie, który docelowo ma zastąpić obecny most. Na tym niestety koniec dobrych wiadomości w tym zakresie.
Niekończących się deklaracji o budowie ekspresówki z Nowego Sącza do Brzeska, która łączyłaby region z autostradą A4 w mają już dość lokalni przedsiębiorcy. Na słabym skomunikowaniu Sądecczyzny z centralną Małopolską tracą przede wszystkim właściciele firm transportowych, zarówno przewoźnicy towarów, jak i firmy świadczące usługi w transporcie publicznym.